דני דנון: "לגיטימי שיהיו לנו אינטרסים, עלינו לסמוך רק על עצמנו"

יעקב ריבלין ואבי בלום No Comments on דני דנון: "לגיטימי שיהיו לנו אינטרסים, עלינו לסמוך רק על עצמנו"

שגריר ישראל באו"ם לשעבר, דני דנון בריאיון ל'קול חי': "ההוראה של לפיד לארדן שלא לנאום בעצרת הכללית – תמוהה ומאכזבת. בחזית הבינלאומית אין ימין ושמאל. לפיד לא מבין את תפקידו; רק מעצמה יכולה לתווך בין רוסיה לאוקראינה; פוטין הופתע מהתגובות לפלישה" | וגם: "לגיטימי שיהיו לנו אינטרסים משלנו, עלינו לסמוך רק על עצמנו"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שגריר ישראל באו"ם לשעבר, דני דנון שוחח עם יעקב ריבלין ואבי בלום ב'פילפוליטיקה' ודיבר על המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. בפתח השיחה התייחס דנון לפרסום לפיו שר החוץ הורה לשגריר באו"ם ארדן שלא לנאום בדיון על הגינוי לרוסיה באו"ם: "זה דבר שמעולם לא שמעתי עליו", אומר דנון. "כיהנתי 5 שנים באו"ם, בזמן של משברים מורכבים, ומעולם לא שמעתי שאומרים לשגריר לא לנאום, זה דבר תמוה ומאכזב כששר החוץ בוחר לעסוק בפוליטיקה קטנה בשעת משבר בינלאומית".

"כשאנחנו נלחמים בשירות החוץ", ממשיך השגריר לשעבר "אין שמאל וימין – אנחנו איש אחד בחזית אחת אחידה. אני בטוח שאם היו דגשים מסוימים לגבי הנאום אז היו מבקשים מהשגריר לומר דברים מסוימים או לא להתייחס לאחרים והוא היה עושה זאת".

דנון מוסיף "זה לא המקרה הראשון שאנחנו רואים התנהלות צרה של שר החוץ. כך גם באמירות שלו לגבי המשבר – הוא מתייחס לנושאים בצורה פוליטית".

האם הבדלי הגישה בין בנט ללפיד אינם כחלק ממשחק של 'שוטר טוב ושוטר רע'? דנון אינו סבור כך: "אני לא חושב, ההודעה הראשונית של הממשלה לגבי המלחמה הייתה מדודה וחכמה אבל למחרת כשפרצה המלחמה – לפיד ישר כינס מסיבת עיתונאים וגינה, ובעצם קבע מדיניות משלו בשעה שראש הממשלה המשיך בקו המתון יותר". השגריר לשעבר מתח ביקורת על השר: "כנראה ששר החוץ חושב שהוא כבר ראש הממשלה. ראש ממשלה יש רק אחד וצריך לכבד את זה. הוא הוכיח שהוא לא מבין את חשיבות התפקיד של שר החוץ".

ביחס לשיחות בין ראש הממשלה לנשיאי אוקראינה ורוסיה אומר דנון: "השיח הוא חשוב, צריך לשמור על ערוצי הידברות כל הזמן וגם בשעה שמצביעים נגד הרוסים באו"ם – אני הייתי הולך תמיד לדבר עם השגריר ומדבר ומסביר".

עם זאת, בנוגע לניסיונות הישראליים לתווך בין הצדדים, אומר השגריר לשעבר באו"ם: "אם רוצים להיות מתווכים יעילים הייתי מציע קודם כל לא לצאת ולהוציא הודעות בנושא. אני חושב שבסופו של יום מי שיתווך במשבר הזה הן מדינות ומעצמות עם כוח ולא מספיק רק שאנחנו מדברים עם שני הצדדים. אפשר להעביר מסרים אבל התיווך צריך להיות של גוף שיש לו כוח לאכוף את ההסכם".

בהמשך השיחה, התייחס דנון לצעדים הבינלאומיים נגד מוסקבה: "רוסיה מבודדת בזירה הבינלאומית, סך הכל ארבע מדינות הצביעו יחד איתה נגד הגינוי באו"ם ומדובר במדינות שלא היית רוצה את התמיכה שלהן – כמו איראן למשל, אפילו סין נמנעה. המסר לפוטין הוא שחוץ מהסנקציות גם בזירה הבינלאומית רוסיה תהיה מבודדת".

"אני חושב שפוטין הופתע אילו מהסביבה שלו בתוך רוסיה, מביקורת חריפה שנשמעת שם על הפלישה", מוסיף דנון. "אין לי ספק שהוא לא ציפה לשלם מחירים כל כך כבדים. כל ההשקעה שלו במשך שנים למתג את רוסיה אחרת – ירדה לטמיון".

דנון נשאל לגבי הלחצים האמריקניים להוביל קו תקיף יותר נגד רוסיה: "לגיטימי שלכל מדינה יש אינטרסים משלה ואנחנו צריכים לעשות מה שטוב לנו, צריך לזכור שבזמן שארה"ב מעבירה מסרים לנו לגבי רוסיה – הנציג שלהם בווינה רץ לחתום על הסכם גרעין עם איראן שהוא בושה וחרפה ומסכן את מדינת ישראל ומדינות האזור ולכן תמיד צריך לסמוך רק על עצמנו".



0 תגובות